Kjell Larsen dukket som tidligere nevnt på driva.no opp på regionrådsmøtet i Rindal for å overlevere sjekk til surnadalsordføreren for tv-aksjonen.

Når Larsen så allikevel var til stede på regionrådsmøtet, ble han gitt anledningen til å si noen ord til regionrådene på Nordmøre og Orkdalsregionen om betydningen av Fylkesveg 65.

I tillegg til Storåsbakkan er det også Storåsbrua som er flaskehals på strekningen. Brua står vinkelrett på hovedvegen, og begrenser lengden på kjøretøyene som skal over.

Pipelife fyller 30 vogntog daglig med rør. Det dreier seg om lett last, men store volum, og Larsen understreker at det burde være mulig å øke lasten med 50 prosent. Dette ville spare store penger for bedriften, og samtidig spare miljøet for tilsvarende i CO2-utslipp.

Larsen understreket også at Storåsbrua er viktig for transporten på den såkalte "laksevegen" fra Hitra og Frøya, siden vegen om Storås og Berkåk representerer den korteste vegen til E6 sørover.