Visit Nordmøre og Romsdal blir det navnet på det nye destinasjonsselskapet med dekningsområde fra Molde nordover til Trøndelagsgrensa.

Dette er resultatet av fusjonen mellom Destinasjon Molde og Romsdal AS og Destinasjon Kristiansund og Nordmøre AS. Fusjonen ble i dag enstemmig godkjent av generalforsamlingene i begge selskapene, heter det i en pressemelding.

- Det fusjonerte selskapet fortsetter nå det viktige arbeidet med å markedsføre og utvikle Nordmøre og Romsdal som reisemål, sier daglig leder Roar Harsvik i det nye selskapet.

Selskapet sier det skal jobbe videre med merkevare- og profil for regionen, for å finne løsninger som gir best mulig effekt ut mot markedet i både inn- og utland.

Visit Nordmøre og Romsdal mener de gjennom fusjonen er et av selskapene først ute med å følge oppfordringen i den nasjonale reiselivsstrategien, der det ligger en klar strategi om å få etablert større og mer robuste reisemålsselskaper.