Her er det nemlig mulig å burne i ordnede former.

Men Nordmøre gatebilklubb er langt mer enn burning og svidd gummi. Her ligger det genuin bilinteresse bak alt som foregår, om det dreier seg om trimming og burning eller styling og musikkanlegg.

Eierne til noen av disse bilene holder dem nok altfor godt i hevd til at de ønsker å spøle opp gummien inne på området som er avsatt til det.

Lars Martin Kvam er ikke en av disse. Nå glemte vi å spørre om årsmodell, men konstaterer at hans Volvo 244 er produsert en gang mellom 1975 og 1978. Det første vi biter oss merke i, er at det ikke er en flekk med lakk igjen, og likedan ikke en flekk som ikke er dekket av overflaterust. Sjølsagt er Volvoens patina helt bevisst og sjølpåført.

- Hva skal til for at bilen skal bli så til de grader ikke rustfri?

- Et par vinkelslipere, noen kompiser og en kasse øl, opplyser den stolte eier. Deretter kjøres bilen til ei kai der den overøses med sjøvatn. La stå noen dager og vips! Så har du en bil heldekket med et mer eller mindre kledelig lag rust.

Kvam kjører bilen ut på spølebanen og demonstrerer at motor, det har den i hvert fall. Blårøyken legger seg tung og sterkt aromatisk over plassen.

- Jeg har vel brukt 14 motorer på fire år, hevder han sjøl. Han har skiftet ut det meste - unntatt dashbordet - og mener han begynner å kjenne denne bilen ganske godt nå.

I tillegg til kjøring, holdes det også konkurranse i bilanlegg - både db-drag og konkurranse i vellyd.

Ungdommene flokker seg rundt tordnende bass fra Per Egil Heggsets Golf. Denne har han gjort nærmest reint bord med i konkurranser der han har deltatt heime i Norge. Dessuten har han to andreplasser fra EM.

Jonny Børset stiller råflott med to biler. Han satser først og fremst på vellyd i sin orange Ford Sierra som han har hatt med på konkurranser land og strand rundt, også i utlandet.

I dag har han også med seg en snerten blå Ford Fiesta med svarte fartsstriper.

- I den har jeg hatt bare et moderat anlegg, for å vise at det går an å få god lyd også med et lavere budsjett. sier han. Når vi ser batteriet av sub-er i bagasjerommet, skjønner vi at vi har litt ulik oppfatning av høyt og lavt budsjett.

Som navnet tilsier, dreier et gatebiltreff seg først og fremst om å treffes - over en bil - eller to - om å prate bil og vise fram bil. Er du entusiast er dette helt klart stedet for å møte likesinnede.