Leverer skikkelige kamper
Street Fighter IVs største seier er at det konsekvent leverer skikkelig gode, utfordrende kamper uten at du trenger å trekke et kobbel fighting-entusiaster inn i stua. Det er lett å finne motstandere på nettet og selv om det forekommer nettverksforsinkelse er helhetsinntrykket veldig godt. Enten du søker etter motstandere eller tar imot utfordringer fra nettet mens du spiller arkademodusen, kan du delta i urangerte kamper, rangerte kamper eller mesterskapskamper. Et utvalg statistikker og poengsystemer måler fremgangen din og rangerer deg i forhold til andre spillere, uten at jeg egentlig følte det gav meg så mye mer. Refleksjon: En hyllest til spillvrede-demonen
Oppgjør i soafen
Slåssespillene har blitt en truet dyreart det siste tiåret, en overspesialisert og pussig levning etter nittitallets avdøde arkadekultur. Selv om Street Fighter IV ikke er først ute med nettslagsmål, er det det første slåssespillet som føles ut som om det hører til på nettet heller enn å ha slept seg dit med sine aller siste krefter. Den intense konflikten jeg husker fra sofaoppgjørene oppstår hele tiden på nettet. Jeg har harde, gode kamper der utfallet er usikkert til siste sekund og hjertet mitt banker mens hjernen min drukner i lykkekjemikalier enten jeg vinner eller taper. Det er nå betraktelig mindre logistikk rundt slåssespill, og det i seg selv er grunn nok til å anbefale Street Fighter IV. Les hele anmeldelsen av Street Fighter IV på Spillverket.no