Kokeboka  "Furkunnjmat, Enkelt og Ekte" fikk torsdag kveld sølvmedalje for Redaksjonell Design i konkurransen Sterk Reklame 2012.

Sterk Reklame er Norges nest største reklamekonkurranse, hvor deltakerne konkurrerer om gull, sølv og diplom i en rekke kategorier. Konkurransen er åpen for byråer og reklameutøvere med adresse i Møre og Romsdal, Trøndelag og Nord-Norge. Konkurransen arrangeres av Kreativt Forum Trondheim.

Kokebokforfatter  Britt G. Moen har samarbeidet med Uredd Designkontor, som mottok prisen på  et arrangement i Trondheim torsdagskvelden.

Juryens kommentar: Furkunnjmat er en variert og inspirerende kokebok som er full av gode foto, inspirerende oppskrifter og matglede.

Fargebruk og typografi passer godt til enkelt & ekte- konseptet og illustrasjonene er med på å "krydre" helheten.

- Det er motiverende å lage noe som blir lagt merke til i fagmiljøene og at ei lokal kokebok kan satse på design og foto, sier Moen i en pressemelding.