Kokeboka "Furkunnjmat, Enkelt og Ekte" fikk torsdag kveld sølvmedalje for Redaksjonell Design i konkurransen Sterk Reklame 2012.
Sterk Reklame er Norges nest største reklamekonkurranse, hvor deltakerne konkurrerer om gull, sølv og diplom i en rekke kategorier. Konkurransen er åpen for byråer og reklameutøvere med adresse i Møre og Romsdal, Trøndelag og Nord-Norge. Konkurransen arrangeres av Kreativt Forum Trondheim.
Kokebokforfatter Britt G. Moen har samarbeidet med Uredd Designkontor, som mottok prisen på et arrangement i Trondheim torsdagskvelden.
Juryens kommentar: Furkunnjmat er en variert og inspirerende kokebok som er full av gode foto, inspirerende oppskrifter og matglede.
Fargebruk og typografi passer godt til enkelt & ekte- konseptet og illustrasjonene er med på å "krydre" helheten.
- Det er motiverende å lage noe som blir lagt merke til i fagmiljøene og at ei lokal kokebok kan satse på design og foto, sier Moen i en pressemelding.