Ferjefri kryssing av indre og ytre Halsafjorden: Igjen og igjen blir jeg forbauset over at folk ikke klarer å legge et kart foran seg og se en større sammenheng enn sin egen geografiske navle. Folk tror enda at tunnel-bru Ålvundfossen-Rakaneset-Svinvik dreier seg om lokal forbindelse Sunndal-Surnadal.

DET DREIER SEG OM TRAFIKKSAMBANDET MØREBYENE – TRONDHEIM,

YOU IDIOTS!!!

Derfor stemte Sunnmøringer etc. for ferjefritt samband i indre Halsafjorden (Todalsfjorden).

Ikke fordi de var snille, som enkelte journalister formidlet, men fordi tungtransporten dermed slipper kjøring over Hemnkjølen, Nordmarka, Gråurda og opp Romsdalen. Dermed tvinger det seg frem en flytting av E39 til Surnadal-Rindal, for det er der trafikken kommer til å gå.

Klarer dere virkelig ikke å se og forstå noe så enkelt?

Jeg har tidligere påpekt dette, og sagt at planene om fergefritt samband i indre og i ytre Halsafjorden bør samordnes, for å spare milliarder, men her kommer den krøkkete tenkning fra det offentlige Norge inn: Statsplan og fylkesplan klarer ikke å samarbeide. Fordi prosjektet ute ved Halsa er et Statens opplegg, og det i indre fjorden er et Fylkets opplegg, går det i idiotiske lille Norge ikke an å fusjonere prosjektene, sette brua over fjorden fra Aksneses i Tingvoll og over til Surn’dalsneset, og legge veien videre i tunnel under Nordmarka til Surnadal og opp Rindalen = Hemnkjølen, Nordmarka, Gråurda, Romsdalen opp – blir eliminert! YES!

Fremtiden vil dømme dere, fordi dere ikke klarte å ta fram kartet og hauet! I tide!

Dordi Skuggevik