Mandag 31. oktober avsluttes årets Stikk UT-sesong, og alle rekorder er slått nok en gang. Det er registrert over 12.000 elektroniske brukere i friluftsrådets 15 medlemskommuner, og til sammen har brukerne registrert over 250.000 turer!

- Vi har hatt en strålende Stikk UT!-sesong. Folk går seg til gode naturopplevelser og bedre helse som aldri før, og det synes vi er fantastisk, skriver Stikk UT-ansvarlig Marte Melbø i en pressemelding.

Hun oppfordrer alle  Stikk UT!- brukere til å merke seg fristen 8. november. Da er det nemlig både frist for å registrere turene sine på stikkut.no og for å bestille Stikk UT!-kruset.

-Vi oppfordrer alle til å registrere turene sine på stikkut.no. I tillegg til at det er moro for ens egen del, er det svært nyttig for friluftsrådet og medlemskommunene å ha statistikken. I tillegg til å gi oss oversikt over antall brukere og turer som blir registrert, er statistikken viktig for å følge med på hvor det er mye og lite trafikk, utvikle Stikk UT! videre samt å dokumentere viktigheten av Stikk UT! som friluftslivs- og folkehelsetiltak, sier Marte Melbø.

Alle som går syv Stikk UT!-turer (seks for barn) kvalifiserer til å kjøpe det populære Stikk UT!-kruset.  I år er det valgt ny Stikk UT!-kunstner, og Signe Louise Aasen har tegnet et lekent og fargerikt motiv til både kruset og godteriskålen som selges.

Oppsummerer sesongen

- I november starter både oppsummeringen av årets sesong og planlegging av 2017-sesongen.

-Vi tar gjerne mot innspill fra turdeltakerne, det er bare å ta kontakt med oss, sier Melbø.

Et av de nye Stikk UT!-tilbudene i år har vært Stikk UT! bedrift, et tilbud til virksomheter for å etablere et felles mosjons- og friluftstilbud på arbeidsplassen.

-Stikk UT!-bedrift har vært en stor suksess, og jeg tør påstå at enda flere enn tidligere har kunnet delta i diskusjoner om turerfaringer i lunsjpausene. Vi har fått positive tilbakemeldinger fra virksomheter som synes det bidrar til både samhold, trivsel og litt konkurranse. Vi fortsetter med Stikk UT bedrift til neste år, og vil bruke vinteren til å kunne presentere et enda bedre bedriftstilbud, sier Melbø.