Styret i Todalsfjordprosjektet mener utarbeidelse av en Regional Transportplan for Møre og Romsdal og Trøndelagsfylkene er interessant. Styret sier i sin uttale til forslaget en regional transportplan i tillegg til bypakker, E-39, kollektivtrafikk, jernbane og lufttrafikk også bør omfatte utvikling av regionale bo- og arbeidsregioner.

I denne sammenheng peker styret i Todalsfjordprosjektet sjølsagt på brua over Todalsfjorden som et prosjekt og prioritere. I sin uttale sier styret også at Todalsfjordprosjektet må få samme finansieringsplan som Nordøyvegen.

Her er forslag til uttale fra styret i Todalfjordprosjektet forfattet av nestleder i styret Svein Atle Roset.

Styret finner det interessant med en Regional Transportplan for Møre og Romsdal og Trøndelagsfylkene.

Styret finner det naturlig at en slik plan har fokus på overordnet nivå med bl.a. - -  Bypakker - E39 – Kollektivtrafikk - Jernbane / Luftfart.

For styret i Todalsfjordprosjektet anser vi det som viktigere med fokus på følgende:

- Utvikling av bo- og arbeidsmarkeds regioner.

- Pendler og arbeidsavstander(muligheter.)

- Godstransport for distriktsbedriftene og vareleveranser til befolkningen i distriktene.

- Rammevilkår for fjordkryssinger som går på;  - ferjeavløsningsmidler og tidshorisont på disse (40 år.) - bompengeinnkreving. 30 år-- 40 år.

- kalkulasjonsrente - beregning på bompengeprosjekt- nivå-.

- fylkeskommunens rammer for fylkesvegutbygging.

- mulige forskotterings løsninger for prioriterte fylkesvegprosjekt.

Fylkeskommunens handlingsprogram for samferdsel (HPS) 2013-2023 sier i kulepkt.4:

«Ferjestrekningar skal avløysast av bru eller tunnelløysingar der det er samfunnsøkonomisk forsvarleg, teknisk mogleg, og særs positive for utvikling av bu- arbeids- og serviceregionar.»

Styret viser til at Todalsfjordprosjektet er prioritert som neste store fylkesvegprosjekt etter Nordøyvegen.

Det vises i denne sammenheng til Fylkestingets vedtak om finansiering av Nordøyvegen datert 18.10.2016.

Dette er aktuelle prinsipp for finansiering av Todalfjordprosjektet.

Samrøystes vedtak i Fylkestinget - 18.10.2016.

Fylkestinget tek saka til orientering. Fylkestinget ber fylkesrådmannen legge fram eit beslutningsgrunnlag til fylkestinget i desember for innarbeiding av Nordøyvegen i økonomiplan 2017-2020, inkludert lokal bompengebehandling og mogleg organisering av prosjektet i eit eige AS. I tillegg til at fylkesrådmannen synleggjer den økonomiske risikoen i prosjektet, ber Fylkestinget fylkesrådmannen legge fram ei kontantstraumsanalyse basert på følgjande:

1) 40 års ferjeavløysing og 40 års nedbetalingstid av lån.

2) Framtidige moglege rehabiliteringskostnadar skal ikkje leggast til grunn i kontanstraumsanalysa for prosjektet.

3) Nytt busstilbod for Nordøyane skal ikkje leggast til grunn.

4) Fylkestinget legg til grunn langsiktig rentesikring av lån for prosjektet.

5) Fylkestinget legg til grunn ca. 70 mill. kroner årleg med bakgrunn i frigjevne ferjekostnadar som skal leggast inn som finansiering til prosjektet over 40 år.