Saka om åttebarnsmora  May Valåmo  fra Eidsvåg fikk hele 12498 sidevisninger på web og mobil da den bla lagt ut på driva.no i oktober i fjor. Saka ble også fanget opp av sol.no og fikk svært mange delinger på Facebook som bidro til de mange sidevisningene. Drivas lesere kåret for øvrig May Valåmo til årets Driva-navn i 2014.

"Elev tilkjent erstatning" var tittelen på saka som ble nest mest sett. Saka gjaldt en erstatningssak etter at en elev ble skadet i et sammenstøt med en lærer under en gymtime på Sande skole i Sunndal. Gaupebildene som Else Margrethe Haugen i Stangvik tok da gaupa dukket opp i hagen hennes ble den tredje mest leste saka på drivanettet i fjor. Andre saker som fulgt hakk i hæl var saka om brannen i husmorskolen i Halsa, konkursen i entreprenørselskapet Magne Nærum og saka om fylleslag under et julebord på Skifer Hotell i Oppdal.

Tidligere i år fikk leserne på driva.no tilgang til eiendomsoverdragelsene i distriktet. Overdragelsene i Surnadal ligger inne på 10 på topp lista over mest leste saker.

Driva har brukt mye ressurser på nettet det siste året. Nå ser man at det bærer frukter.

Per Kristian Bratteng er prosjektkoordinator for fådagerasvisene i Polaris Media Nordvestlandet. Han sier Driva har hatt en voldsom vekst på mobil i 2014, mens det har flatet ut på web.

– Vekste på mobil er på hele 101 prosent. Driva hadde i snitt 5312 brukere daglig på web og mobil. På web registrerer vi en nedgang på knappe to prosent. Det er i tråd med de trenden vi opplever i markedet. Totalt har Driva 25 prosent vekst på nettet i 2014. Det har dere all grunn til å være fornøyd med, sier Bratteng.