VG-lista samarbeider i år med Coop Extra, og det er dagligvarekjeden som er ansvarlig for den ekstra konserten som skal avslutte det hele. Den har fått navnet Extra VG-lista, og arrangeres i juli.

- Stedet som klarer å vise det største engasjementet ved bruk av kreativitet i innsendte bidrag vinner, sier ansvarlig Øyvind Solstad for sosiale medier i VG til an.no.

Nå er det 118 steder som konkurrerer om å få konserten - og blant dem, er Surnadal. Nå kommer det an på det lokale engasjementet!

I ei pressemelding skriver VG at det ikke manglet på kreative krumspring da en ligndende konkurranse ble arrangert for to år siden. Foreldre danset flashmob, ordførere kastet seg på sjøen og kystvakta var med på innspilling av musikkvideo.

- Det var utrolig gøy å se hvordan hele landet engasjerte seg for å få besøk av konserten, sier VG-sjef Torry Pedersen.

For å bidra, må du lage videoer og bilder, og benytte Surnadals hashtag.

- Hashtaggen må brukes for at alle bidragene skal telle i konkurransen.

For eksempel vil alle bidrag på Instagram, Facebook eller Twitter tagget med #extravglistatilsurnadal være med på å øke sjansene for at Surnadal vinner!

Konkurransen startet tirsdag 5. april, og varer i tre uker. Vinnerstedet annonseres 27. april.

Disse sitter i juryen:

Sandra Lyng, artist

Abiel Tesfai, programleder i NRK mp3

Atle Jørstad, nyhetssjef VG Rampelys

Øyvind Solstad, Ansvarlig for sosiale medier og involvering i VG

Lise Rønneberg, Eventsjef VG-lista

Kari Grothe Karlsen, Markedssjef Extra