Hyundai hadde ved inngangen til november mer enn doblet markedsandelen for personbiler, fra 1,5 til 3,5 prosent. Dermed akselererer Hyundai i 2009 forbi Honda, Mazda, Subaru, Mitsubishi, Citroën og Suzuki – og økte salget med 82,9 prosent i et marked som gikk tilbake med 17,8 prosent, alt ifølge tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken. I Europa økte Hyundai med 31,9 prosent i oktober, og 24,2 prosent så langt i år. Samtidig var EU/EFTA-markedet ned 5,0 prosent til og med oktober, skriver den europeiske bilprodusentorganisasjonen ACEA i en pressemelding. Også Kia og Chevrolet (les Daewoo) gjør det bra. Chevrolet økte 38,1 prosent i oktober, mens Kia med økte 25,4 prosent. I Norge økte Kia med 36,8 prosent i oktober, men det må ses i lys av en generell tilbakegang i årets første ti måneder på 45,9 prosent. For Chevrolets vedkommende peker pilene bratt nedover i Norge; minus 61,5 prosent i oktober (registrerte bare 10 personbiler) og 46,4 prosent så langt i år. Kia eies av Hyundai etter en krise som nær var med å sende Kia til de evige motorveier. Deres biler bygges i hovedsak over samme tekniske lest. Giganten General Motors reddet for noen år siden grøftekjørte Daewoo, profilerte om bilene og selger dem under Chevrolet-navnet i Europa.