Med det norske avgiftssystemet som bakteppe, er 520d-versjonen sannsynligvis den hyggeligste nyheten i den nye 5-familien. Den er blitt både raskere og sterkere, samtidig som forbruk og CO2-utslipp er presset ytterligere ned. Nye 520d - med en 4-sylindret turbodiesel common-rail direkteinnsprøytning, har maks ytelse på 135 kW/184 hk, mot 120 kW/163 hk på nåværende modell. Auto Start Stop-funksjon skal bidra til et mulig forbruk på 0,5 liter pr mil - med et CO2-utslipp på 132 g/km. I den andre enden av skalaen finner vi 550i, med åtte sylindre, TwinPower Turbo, High Precision Injection og 407 hk. 0-100 km/t går unna på fem sekunder og CO2-utslippet er på 243 g/km. For øvrig i programmet finnes selvfølgelig 523i, 528i, 535i, 525d og 530d Nye 5-serie blir noe lengre og bredere, men litt lavere, enn forgjengeren: 4,899 meter lang, 1,860 meter bred og 1464 meter høy, mot 4,84/1,85/1,47 for dagens modell. Bagasjeromsplassen er imidlertid den samme, 520 liter Kilde: Bilnorge.no