Selskapet har som mål å bli ledende i Europa på elbiler.

Tett samarbeid

Kampen om å komme først på veiene i Europa med masseproduserte elbiler hardner til. På startstreken står naturligvis norsk/finske Think City. Dessuten jobber Tata på Herøya i Grenland videre med sin norsk/indiske Indica Vista. Men fortsatt kan Nissan med Leaf bli først ute med en fullverdig familiebil. Nissan og deres alliansepartner Renault samarbeider tett om bli ledende på batteridrevne biler i Europa. Renault har nå offentliggjort at de setter det første eldrevne kjøretøyet i produksjon i 2011. I bunnen ligger konseptet Twizy, vist første gang på høstens bilmesse i Frankfurt. Men Twizy, som skal produseres i Spania, har lite med bil å gjøre, og må mer oppfattes som personlig mobilitet.

Hurtiglading

Zoe er derimot fullverdig bil. Noe nær dette konseptet, også vist i Frankfurt tidligere i høst, går i produksjon i Frankrike i 2012. Renault elbiler bærer i seg teknologi fra Nissan i Japan. Da snakker vi naturligvis om litiumion batterier som gir bilene rekkevidde på rundt 150 kilometer. Batteriene lades normalt om natten, men kan hurtiglades i løpet av 20 minutter på spesielle ladestasjoner, dersom da ikke eieren velger å bytte til fulladede batterier på tre minutter.