Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) for første kvartal i 2023 viser at Driva daglig har 9786 lesere på papir og digitalt. Det er en økning på 716 daglige lesere sammenliknet med samme kvartal i fjor.

– Dette er svært gledelige tall. Vi har hatt fin vekst i abonnementsmassen, og når får vi også et skikkelig løft i lesertallene. Driva befester med dette sin stilling som det ledende nyhetsmediet for innbyggerne på indre Nordmøre og deler av Romsdal, sier styreleder Ole Bjørner Loe Welde og fortsetter:

– Redaksjonen har lagt ned en kjempeinnsats. Dette ser vi først og fremst gjennom det daglige nyhetsarbeidet. I Driva jobber man for å være først og best med nyheter. Gjengen i Driva høster redaksjonelle priser, leverer gode økonomiske resultat og øker i oppslutning, sier han.

Redaktør Tommy Fossum er meget godt fornøyd med at Driva nærmer seg 10 000 daglige lesere.

– Vi holder stimen. Med gode opplagstall følger naturligvis gode lesertall. Det som er ekstra artig er at vi fortsetter veksten også i 2023. Vi operer i et spennende mediemarked, der man ikke kan ta den slags for gitt, sier han.

De ferske tallene viser at 52% av Drivas lesere er kvinner. Driva har størst økning i aldersgruppen 40 - 49 år.

Også den digitale veksten fortsetter. Antall digitale lesere har økt med hele 21,6% sammenlignet med første kvartal i 2022.

Samlet sett hadde norske nettsteder en god start på året. Den totale digitale dekningen øker med 2,9 prosent siden første kvartal i 2022.

Tall fra avisene i Driva-distriktet (digital og papir):

AvisQ1 2022Q1 2023
Driva90709786
Aura Avis62176753
Tidens Krav32 98933 481
Sør-Trøndelag17 36416 127
Romsdals budstikke35 86135 636